زريوار، يكي از زيباترين نقاط ايران


خبرها و مطالب جدید و جالب

يکي از بينندگان «تابناک» در مطلبي کوتاه، از حواشي سفرش به استان کردستان آورده است: در روزهاي تعطيلي، توفيق سفر خانوادگي به استان کردستان و شهرستان مريوان را يافتم و دو روز را در کنار درياچه زيبا و رؤيايي زريوار يا زريبار گذراندم. درياچه آب شيريني که به قولي بزرگترين چشمه دنياست و مردم با استفاده از هواي خوب و زيبايي‌هاي آن از ماهيگيري و قايقراني نيز بهره مي‌گيرند و مي‌توان گفت که يکي از زيباترين نقاط ايران است. البته اين درياچه، تنها چند سالي است که از غربت بيرون آمده و گرد و غبار دوران جنگ را از تن خود زدوده است و هم‌اكنون مسافران و مردم منطقه، استقبال خوبي از آن کرده‌اند و امکانات خوبي نيز در آن ايجاد شده که البته ناکافي است و جا دارد تسهيلات بسيار بيشتري، از جمله هتل و غيره در آن ايجاد كرد و نسبت به جذب گردشگران داخلي و خارجي تبليغ شود.



زيباتر از وجود اين بهشت‌واره در اين منطقه، اخلاق و رفتار مردم کردستان و به ويژه اهالي مريوان است که واقعا جاي تحسين دارد؛ نخست اين كه مردم با افراد غريبه و مسافر ان با روي باز و با محبت زياد برخورد مي‌کنند و در استفاده از امکانات نسبت به آنها اولويت قايل مي‌شوند و حتي آنها را به منزل خود دعوت مي‌کنند. يک مورد که براي صاحب اين قلم پيش آمد، موضوع صدور بيمه‌نامه بود که در روز تعطيل، مسئول نمايندگي بيمه با وجود آن‌که به خارج از شهر رفته بود، شماره تلفن همراهش را روي شيشه دفتر بيمه نوشته بود و به محض تماس، با خوشرويي آمد و با وجود انتظار براي وصل شدن برق، کار ما را راه انداخت؛ درود به اين نجابت و حس مسئوليت. يا مرد جواني در سنندج با ديدن ما که نياز به راهنمايي داشتيم، وقت گذاشت و بدون آن‌که وظيفه اي داشته باشد، ما را با ماشين خود همراهي نمود.


اينجانب تأکيد دارم اين ويژگي‌هاي اخلاقي به صورتي پررنگ نشان داده شود تا ذهنيت‌ها درباره آن منطقه واقعي‌تر شود. دوم آن كه بر خلاف برخي شهرهاي ديگر و حتي تهران، مردم در تميز نگهداشتن محيط خود و جلوگيري از ريخته شدن زباله در معابر به طور خودجوش اقدام مي‌کنند و من شاهد بودم که اگر زباله اي هم ريخته شده بود، ناشي از عملکرد مسافراني امثال حقير بود. سوم؛ از نزاع‌هاي خياباني و رفتار‌هاي خلاف شأن در معابر خبري نبود و به ويژه بانوان با نهايت امنيت در حال رفت و آمد بودند.


اگر قرار است شهري يا منطقه‌اي را به صفت اخلاق خوب شهروندي وصف کنيم، شايد شهر مريوان و منطقه کردستان، يکي از آنها باشد.


خالي از لطف نيست که توصيه کنم کساني که به کردستان سفر مي‌کنند، حتما در سنندج ديدار از پارک کوهستاني آبيدر و ميراث فرهنگي خانه کرد را فراموش نکنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:,ساعت 1:13 توسط بابک| |


Power By: LoxBlog.Com